De dode vallei

14 september 2013 - Mojave, California, Verenigde Staten

Gisteren echt ns lekker gegeten bij n Mexicaan. Heerlijke fajitas met vers gegrilde kip en groenen geserveerd op n grillplaat. Jummie! Erna toch nog één keer ons geluk beproefd (of gingen we voor t gratis drankje? ;-)), maar over woensdagavond kwamen we niet meer heen.

Vanmorgen maar ns t ontbijtbuffet gecheckt en daarna snel met gierende bandjes op weg naar natuur! Overigens is de auto inmiddels omgedoopt tot Kermit en hij rijdt echt lekker! Mocht Babs ook ontdekken vandaag.

Eerst naar Dante's View gereden en wat n view was dat! Echt overweldigend als je over die hele zinderende vlakte heen kijkt. Tijdens t rijden ook vooral genoten van de PRACHTIGE landschappen waar we doorheen kwamen. Wat is moeder aarde toch mooi. Alle mogelijke kleuren op vlakten, rotsen en in de bergen. Zo mooi! Dat maakt t, op zich al relaxte, rijden nog leuker. En Kermit had totaal geen problemen met de woestijn temperaturen. Airco kon (gelukkig!) lekker aan blijven. Maar de hitte viel dan ook wel mee. Op t heetste punt was t 43 graden. Kunnen we hebben!

Lekker geluncht bij n saloon en door naar Mojave, waar we nu zijn. Ken je dat moment waarop je direct de naam van n hotel begrijpt? Desert Winds werd heel snel duidelijk toen we hier uitstapten! Men, wat waait t hier hard! Begrijpen ook meteen waarom hier zo enorm veel windmolens staan. En hier in de woestijn: n vliegtuigkerkhof! Best wel erg veel vliegtuigen met pensioen hier... Misschien morgen nog n kijkje nemen.

Verder is Mojave echt n bruisende stad... Not!! Echt niets te doen hier. Gelukkig heeft ons hotel n zwembad (nou ja... met deze wind n heus golfslagbad!) en hottub. Dus lekker samen met n biertje in de tub! En dan wil je ook iets eten... Gelukkig! Er is 1 restaurant open! Gelukkig? ach... We weten nu ook dat zelfs burrito's verpest kunnen worden... Er is nog n schone taak hier voor vriend Gordon Ramsay!

Nu maar ns n ouderwets klaverjasje met zn tweeën! Toch maar in de kamer en niet lekker buiten, zou wel ns n vermoeiend gebeuren kunnen worden met die Desert Wind ;-).

1. Carola:
    14 september 2013
    Hi Bar & Alex,
    Wat heerlijk om te lezen, voor ons terug in de tijd. Veertien jaar geleden hebben we ongeveer dezelfde reis gemaakt. Delano was er toen ook bij maar zwom nog rustig rond in mijn buik! Geniet er van en we lezen mee met een beetje heimwee xx carola